BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 27, 2012

RAPUH...


Assalamualaikum...
Pernah ada pengalaman?
Pengalaman di mana kita rasa kita sudah menggengam dunia dan merasa bahagia lalu ia hilang dalam kabut malam tanpa jejak...
-----------------------------------------------------
Belum sempat ku membagi kebahagiaanku
Belum sempat ku membuat dia tersenyum
Haruskah ku kehilangan ‘tuk kesekian kali
Tuhan kumohon jangan lakukan itu...
 
 Sebab ku sayang dia
Sebab ku kasihi dia
Sebab ku tak rela
Tak s’lalu bersama
Ku rapuh tanpa dia
Seperti kehilangan harap...

Jikalau memang harus ku alami duka
Kuatkan hati ini menerimanya...

Sebab ku sayang dia
Sebab ku kasihi dia
Sebab ku tak rela
Tak s’lalu bersama
Ku rapuh tanpa dia
Seperti kehilangan harap...
 
Ye sebab aku sayang dia kerana Allah..
Tetapi Allah juga yang mengetahui apa yang akan berlaku seterusnya..
Dan AKU..
Hanya melangkah mengikut gerak kaki...
Memohon kekuatan andai terjadi lagi...
 
Assalamualaikum..

Saturday, August 25, 2012

DENGAR SINI!

Heeeyyyy kau... Yaaaa engkau...
Aku sedang berbicara dengan engkau..
Biar aku mulakan bicara tanpa salam..
Biarkan sahaja..
Kerana belog ini milikku...
Biarkan di sini sahaja aku menghambur kata2 yang terbuku dalam hati..
Biar aku jadikan belog kecintaan ini sebagai peneman di kala hatiku sayu...
 
Aku tidak punya hak bukan?
Aku tidak punya walau secebis hak bukan?
Walaupun sekelumit?
walaupun hanya sekelumit?
Tolong jangan nafikan hakku sebagai wanita..
Hatiku kental tp ia bisa menangis kalau engkau yang menyentuh..
Ia bisa seksa kalau engkau yang menekan...
Jangan biarkan langit itu menangis lagi...
Ia sudah mendung kini..Gelap, Kelabu berarak mendung langit itu..
 
Aku bukan pilihan..
Aku bukan yang kedua..
Aku tiada suara..
Aku bukan bisu..
Aku bukan pekak..
Cuma aku tidak layak untuk bersuara..
Aku tidak layak meluah rasa hati..
Jawabmu tetap sama bukan..
Aku menangis dibilang tidak apa..
Jangan gula2kan aku dengan kenyataan yang menyakitkan..
Aku tahu aku tidak punya kekuatan..
Aku tahu aku hanya diriku..
Tidak seorang manusia memahamiku..
Masa laluku mengajar erti sebuah hubungan..
Ia pahit dan menyakitkan..
Aku tahu kau tahu itu..
Tapi jika itu kesedaranmu mengapa kau hulurkan tangan mengangkatku ke langit?
Mengapa kau serahkan sayapmu membawa aku terbang tinggi?
 
Aku lelah kau tidak tahu bukan..
Aku mencari kekuatan, tapak untuk bangkit kembali..
Setahun lalu itu terlalu berat..
Aku tidak akan merayu..
Aku punya EGO..
Harap engkau membaca dan mengerti..
Namun, ia cuma impian senyap..
Impian senyap sang hati..
 
Sudah..
Aku mahu rasa lelah itu pergi..
Bangkit lagi..
Kuat semula..
Seperti dahulu..
Dunia aku, aku yang punya..
Hati aku milikku..
Tidak layak disakitkan...
 
Sekian bicara busuk menguris hati..
Aku pergi..
Berundur...


Thursday, August 23, 2012

IT COMPLICATED...

Assalamualaikum...
Rasanye belom terlambat lagi aku nak wish..
 
 
Sorry memang agak lama jugak aku x hupdate belog kecintaan...
Lagipun tahun nie beraya x mcm tahun2 lepas..
sebab cousin aku dah kahwin sorang..
N mmg rase awkard..
Dia pun balek rumah mak mertua dia..
Ok ape pun masih bersyukur sebab masih ade kesempatan beraya dengan famili tersayang..
 
Berbalik pd bende yg aku nak post pada asalnye.
 
-----------------------------------------------------------------------
 
Kadang2 kite x faham hubungan antara dua manusia..
Ia boleh jadi indah dan sekelip mata boleh bertukar jadi kejam..
Memang betul kata pepatah..
Rambut sama hitam..
Akan tetapi Allah sahaja yang tahu hatinya bagaimana..
 
Kadang2 sukar untuk seseorang faham sape aku sebenarnya..
Ape yg aku luahkan bukan ape yg aku inginkan..
Aku kate pergi..
Tapi dalam hati meronta meminta kau jangan pergi..
Aku menangis..
Ye aku kental..
Tapi tidak sekental yang disangka..
Aku hanya wanita biasa yang menangis bila diuji...
Meraung bila kehilangan..
Ye aku gila..
Aku meroyan..
Pengalaman lalu x boleh menjatuhkan aku..
Aku dah bilang aku komited n besungguh bila dah memulakan sesuatu..
Jangan bagi aku harapan palsu..
 
Kau tahu kau siapa..
N kau tahu ade sape dalam hati aku..
 
 
p/s: Sorry meroyan!
 
Assalamualaikum..